Konumlandırma
Konumlandırma, bir ürünün rakiplerinden farklı
olarak tüketicinin zihninde kapladığı yer, o ürünle ilgili olarak uyandırdığı algıdır.
Yani yukarıdaki resmin aksine bireylerin ilgili ürünü düşündükleri zaman
zihinlerinde o ürünle birlikte konumlandırdıkları bir figüre sahip olmalarıdır. Bu sayede konumlandırma bir ürünün piyasadaki diğer markalara ait benzerlerinden
sıyrılarak hatırlanmaya devam edilmesini ve satın alma sırasında akla gelen ilk
ürün olmasını sağlar. Örneğin çikolatanın mutluluk hormonu salgılanmasına
yardım ettiği herkes tarafından bilinmektedir. Brownie ise rakiplerinden farklı
olarak bu bilgiyi kendi ürünü için konumlandırma yapmakta kullanmış ve gerek ‘mutlu
et kendini’ sloganı gerekse de reklamındaki tüm yüzü çikolata kaplanmış halde
büyük bir mutlulukla Brownie yiyen kız figürü ile tüketicilerin mutsuz
olduklarında akıllarına herhangi bir çikolatadansa Brownie getirmelerini
sağlamıştır. Yaptığı konumlandırma ile Brownie sıradan bir çikolata olmaktan
çıkmış ve tüketicilerin zihninde yedikleri takdirde onları mutlu edecek bir
ürün olarak yer edinmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder