9 Ağustos 2012 Perşembe


Konumlandırma




Konumlandırma, bir ürünün rakiplerinden farklı olarak tüketicinin zihninde kapladığı yer,  o ürünle ilgili olarak uyandırdığı algıdır. Yani yukarıdaki resmin aksine bireylerin ilgili ürünü düşündükleri zaman zihinlerinde o ürünle birlikte konumlandırdıkları bir figüre sahip olmalarıdır. Bu sayede konumlandırma bir ürünün piyasadaki diğer markalara ait benzerlerinden sıyrılarak hatırlanmaya devam edilmesini ve satın alma sırasında akla gelen ilk ürün olmasını sağlar. Örneğin çikolatanın mutluluk hormonu salgılanmasına yardım ettiği herkes tarafından bilinmektedir. Brownie ise rakiplerinden farklı olarak bu bilgiyi kendi ürünü için konumlandırma yapmakta kullanmış ve gerek ‘mutlu et kendini’ sloganı gerekse de reklamındaki tüm yüzü çikolata kaplanmış halde büyük bir mutlulukla Brownie yiyen kız figürü ile tüketicilerin mutsuz olduklarında akıllarına herhangi bir çikolatadansa Brownie getirmelerini sağlamıştır. Yaptığı konumlandırma ile Brownie sıradan bir çikolata olmaktan çıkmış ve tüketicilerin zihninde yedikleri takdirde onları mutlu edecek bir ürün olarak yer edinmiştir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder