Müşteri
Memnuniyetinin İşletmeler için Önemi
Müşteri
memnuniyeti satın alınan mal veya hizmetin müşterinin beklentilerini karşılama derecesidir.
Bu nedenle işletmelerin kaliteli ürün ya da hizmete sahip olmaları kadar müşterileri
ile ilişkilerinde güvenilir olmaları ve müşterilerinin beklentilerini
karşılamaya yönelik çalışmalar yapmaları da önemlidir. Ancak bu sayede
müşterilerinin aldıkları ürün ya da hizmetlerden memnun kalmalarını sağlayabilirler.
Ayrıca, işletmelerin müşterilerini mutlu etmeleri, var olan müşterilerinin
devamlılığını sağlamaları kadar yeni müşteriler edinmelerinde de önemlidir. Yapılan
araştırmalara göre satış sonrasında mutsuz olan bir müşterinin bunu çevresinde
ortalama 22 kişiyle paylaştığı, mutlu olan bir müşterininse yaklaşık beş
kişiyle paylaştığı belirlenmiştir. Yani memnun edilemeyen bir müşterinin
yaratacağı olumsuz etki, memnun edilen bir müşterinin yaratacağı olumlu etkiden
çok daha fazladır. Bu yüzden işletmeler müşterileri ile ilişkilerinde tek bir
mutsuz müşterinin bile kendilerine katacağı olumsuz etkiyi hesap ederek hareket
etmeli ve satış politikalarını müşteri memnuniyeti üzerine inşa etmelidirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder